Nordea

Nordea

Nordea on Pohjoismaiden suurin finanssipalvelukonserni, sekä tämän lisäksi yksi Euroopan suurimmista pankeista. Kyseessä on siis todella iso tekijä, joka tarjoaa palvelujaan myös suomalaisille kuluttajille, kuin myös yrityksillekin.

Nordea kertoo itse tavoitteekseen sen, että se haluaa tarjota omille asiakkailleen tukea, erilaisia palveluita, kuin myös opastustakin talouteen ja pankkiasioihin liittyen.

Nordea – Tekee elämästäsi helpompaa

Tänä päivänä Nordea tarjoaa palveluita joka lähtöön sekä henkilöasiakkaille, kuin myös yritysasiakkaillekin. Tämä pankki haluaakin olla luotettava kumppani, joka tarjoaa monipuolisia tuotteita ja palveluja, sekä korkeatasoista asiantuntemusta neljällä eri liiketoiminta-alueella. Niitä ovat Personal Banking, Commercial & Business Banking, Wholesale Banking ja Asset & Wealth Management.

Nordeassa voit hoitaa päivittäiset pankkiasiasi kuntoon kaikilla seuraavilla tavoilla:

  • Verkkotapaaminen
  • Live chat
  • Verkkopankki
  • Sosiaalinen media
  • Nordea konttorit
  • Puhelintuki
  • Sähköposti

Nordea historiaa

Nordea on nähnyt päivänvalon vuonna 1997, kun ruotsalainen Nordbanken ja suomalainen Merita Pankki yhdistyivät. Aluksi tämä fuusio toimi nimellä MeritaNordbanken.

Vuonna 1998 siihen liitettiin vielä tanskalainen Unibank ja vuonna 2000 joukkoon liittyi vielä norjalainen Christiania Bank og Kreditgasse. Myös vuosi 2001 toi muutoksia tullessaan, sillä silloin MeritaNordbanken osti ruotsalaisen Postgirot Bankin.

Nordea nimi otettiin käyttöön vuonna 2000.

Nordea kortit

Nordea tarjoaa myös useita eri kortteja haettavaksi, eli tarjolla ovat esimerkiksi seuraavat maksu -ja luottokortit, joiden haku käy helposti netin kautta.

Nordea pankkipalvelut

Myös pankkipalveluja on saatavalla todella hyvin ja monipuolisesti. Nordea siis mahdollistaa sen, että saat asiat hoidettua aina helposti ja nopeasti, olipa asia sitten mikä tahansa.

  • Verkko-ja mobiilipalvelut
  • Maksu-ja luottokortit
  • Rahastot Nyt-palvelu
  • Lainat ja kulutusluotot
  • Säästäminen ja sijoittaminen
  • Vakuutukset
  • Asiakasedut

Nordea on siis luonut kattavan palvelukokonaisuuden, joka kattaa kaikki yksityishenkilöiden ja yritysten tarvitsemat pankkipalvelut. Nordea on myös pitänyt huolta siitä, että sen verkkopalvelut toimivat loistavasti, mahdollistaen asioiden hoidon millä tahansa laitteella.

Nordea – Asiakasedut sekä muut palvelut

Nordea tarjoaa asiakkailleen myös useita asiakasetuja. Esimerkiksi Premium-asiakkaille tarjolla on oma varainhoitaja, sekä huippuasiantuntijatiimi. Premium-asiakkaat pääsevät myös nauttimaan muista upeista ja hyödyllistä eduista, jotka kaiken lisäksi on vieläpä räätälöity juuri omaan elämäntilanteeseen sopiviksi.

Asuntolaina-asiakkaillekin löytyy mahtavia etuja, eli Nordea pyrkii aina rakentamaan lainanottajalle henkilökohtaisesti personoidun lainan, joka rakennetaan lainanottajan ja hänen oman taloudellisen tilanteen mukaan. Nordealla voit esimerkiksi itse pienentää tai suurentaa asuntolainasi lyhennyksiä, tai jopa jättää lyhennyksen väliin. Tässä oli siis vain siis murto-osa Nordean upeista asiakaseduista, joita on tarjolla aivan uskomattoman upeasti.

Verkko- ja mobiilipalvelut ovat myös Nordealla paremmin kuin hyvin rakennettu kokonaisuus, sillä tarjolla on esimerkiksi sellaisia elämää helpottavia lisäpalveluita kuin:

  • Tunnuslukusovellus
  • Verkkopankki
  • Pankkitunnukset
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Nordea Wallet
  • Siirto
  • Wrap

Nordea pähkinänkuoressa

Nordea on siis tunnettu, luotettava ja turvallinen pankki, joka operoi todella suurella alueella. Palvelupaketti tällä pankilla onkin vertaansa vailla, sillä se on osannut ottaa huomioon sekä yksityishenkilöiden, kuin myös yritystenkin kaikki tarpeet. Nordean verkkosivu on myös hienosti toteutettu kokonaisuus, jossa löytyy runsain määrin mielenkiintoista tietoa. Siihen kannattaakin tutustua tarkemmin, sillä mitä luultavimmin tulet hyötymään sieltä saamistasi tiedoista. Kannattaa myös aina olla ajan tasalla sen suhteen että mitä pankkisi sinulle pystyy tarjoamaan.

Vaikka kyseessä onkin todella suuri pankki, niin 2010-luvulla Nordea on kuitenkin vähentänyt radikaalisti toimintojaan Pohjoismaiden ulkopuolella ja pyrkinyt sen sijaan keskittymään kotimarkkinoihin, eli Pohjoismaihin.

Itse asiassa Nordea on lopettanut pääosin toimintansa sekä Venäjällä, Baltian maissa kuin myös Puolassakin. Se on siis selkeästi suuntautumassa entistä enemmän Pohjoismaisille markkinoille kuin mitä aiemmin. Tästä kertoo myös omalta osaltaan se, että vuonna 2018 se osti norjalaisen verkossa toimivan Gjensidige Bankin.

Vuosi 2018 oli muutenkin Nordealle mielenkiintoista aikaa, sillä silloin Nordean pääkonttori siirtyi Ruotsista Suomeen. Siirto tehtiin kuitenkin vain ja ainoastaan säästösyistä, sillä vuonna 2017 Ruotsi aikoi korottaa pankkien maksamia vakausmaksuja, jotka jo ennestään olivat länsinaapurissamme korkeita. Suomen kannalta pääkonttorin siirtyminen oli kuitenkin luonnollisesti vain ja ainoastaan myönteinen asia.

Lähde & lue lisää: Nordea.fi